Hvad bruger du til at holde styr på kunderne?

Hej alle sammen,

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Det er noget tid siden, at jeg har fået tid til, at skrive et blogindlæg. Der har blandt andet været nogle problemer med, at holde styr på mine kunder – og i den anledning, fandt jeg en løsning, som faktisk har gjort at min forretning har vækstet samtidig. Det er jo i bund, og grund det vi alle vil, når de har egen forretning. Før havde jeg alle mine kontakter i et excel-ark, hvor jeg havde noteret ned hvad de havde købt, hvilken omsætning de havde givet mig, og kontaktoplysningerne. Som du nok kan regne ud, så er dette først og fremmest en meget gammeldags løsning, men også en meget rodet løsning. Hvordan yder du god service til nogen, som du blot har i et excel regneark, når du samtidig skal koncentrere dig om alle nye kunder? Det er svært. Det kræver, at du husker dig selv på det, da jeg selv går meget op i efterservice, men simpelthen har så mange kunder, at det kan være svært at huske at ringe til dem alle sammen. Jeg har både prøvet at skrive datoen på dem ned, og andre småløsninger – men det har ikke virket.

Nu prøvede jeg så, at eksperimentere lidt med CRM – Customer Relationship Management. Det har hjulpet en del på det, først og fremmest kan jeg foretage alt der har med kunden at gøre i et CRM system, herudover kan jeg give mig selv reminders på service, og notere ned hvad de har købt. Det er en meget bedre løsning, og er faktisk mere tidskrævende. Med god service kommer der selvfølgelig foruden glade kunder, også mere salg. Derfor kan jeg helt sikkert anbefale dig, at bruge CRM systemer, da det kan påvirke din forretning positivt. Jeg bruger selv SkyViewCRM, og synes det er let og godt.

Udgivet i Uncategorized